Jeg fik i denne
uge muntret mig med at lægge en sidste hånd på uddannelseskonceptet og -planen
for den produkttræning, jeg har omtalt her på bloggen. Hvordan er det så lige,
vi skal forberede organisationen bedst på det kommende "udstrakte"
uddannelsesforløb, spurgte jeg mig selv?
Anders henviste
mig til Michael Leimbachs artikel om lærings-transfer, som opgør effektiviteten
i læringsforløb med og uden læringsforstærkende aktiviteter udover formel
F2F-træning. Stor tak for den henvisning, for Leimbachs tal for
læringseffektivitet taler min organisations sprog. De er behæftet med stor
variation i forhold til de studier, han lægger til grund for dem og man kan
havde allehåndeforbehold for den slags studier i sig selv. Men typen af
argument vil gå lige ind hos målgruppen, nemlig det ledelseslag, som skal
acceptere en læreproces med interventioner, der starter længe før det store
interne produktlancerings-seminar og helst skulle være længe efter.
Jeg takker for de hårde tal. Men vedrørende selve forløbet: Hvilken specifik kommunikation vil skabe
læring, som Lars formulerede det tidligere på ugen? Er vores aktiviteter de rigtige for målgruppen og kan de integreres i deres hverdag og forudsætninger?
Ingen kommentarer:
Send en kommentar