søndag den 12. oktober 2014

Hårde tal fra Anders

Jeg fik i denne uge muntret mig med at lægge en sidste hånd på uddannelseskonceptet og -planen for den produkttræning, jeg har omtalt her på bloggen. Hvordan er det så lige, vi skal forberede organisationen bedst på det kommende "udstrakte" uddannelsesforløb, spurgte jeg mig selv?

Anders henviste mig til Michael Leimbachs artikel om lærings-transfer, som opgør effektiviteten i læringsforløb med og uden læringsforstærkende aktiviteter udover formel F2F-træning. Stor tak for den henvisning, for Leimbachs tal for læringseffektivitet taler min organisations sprog. De er behæftet med stor variation i forhold til de studier, han lægger til grund for dem og man kan havde allehåndeforbehold for den slags studier i sig selv. Men typen af argument vil gå lige ind hos målgruppen, nemlig det ledelseslag, som skal acceptere en læreproces med interventioner, der starter længe før det store interne produktlancerings-seminar og helst skulle være længe efter.
 
Jeg takker for de hårde tal. Men vedrørende selve forløbet: Hvilken specifik kommunikation vil skabe læring, som Lars formulerede det tidligere på ugen? Er vores aktiviteter de rigtige for målgruppen og kan de integreres i deres hverdag og forudsætninger?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar